wtorek, 5 września 2017

Zapiekane kolby kukurydzy, pomysł na smaczną kolację.


Kukurydza kojarzy mi się z końcem lata. Słodka, zawiera około 86kcal /100g i jest dobrym źródłem witamin z grupy B, tiaminy, niacyny oraz folianów. Opcja podpieczonej kukurydzy na kolację bardzo mi odpowiada. Swoją doprawiłam chilli by zyskać trochę ostrości oraz zapiekłam z żółtym serem by sprawić by posiłek zawierał pełnowartościowe białko. Zamiast żółtego sera można użyć innego np. fety. Można ją rozkruszyć zaraz po upieczeniu.

Składniki:

  • 4 kolby kukurydzy
  • 50g sera żółtego
  • chilli, sól
  • coś zielonego (u mnie rzeżucha)

Sposób przygotowania:


Kukurydzę ugotuj do miękkości. Czasami zajmuje to pół godziny czasami godzinę. Czy ktoś wie dlaczego? Następnie ułóż na blaszce do pieczenia i posyp tartym żółtym serem. Zapiecz aż ser się ładnie zarumieni. Na koniec dopraw i posyp ziołami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz