środa, 15 lutego 2017

Zdrowa, dietetyczna wersja sernika czekoladowego z masłem orzechowym.


Dlaczego zdrowy i dietetyczny? Zamiast mąki użyłam kaszy pęczak gotowanej z kurkumą co zwiększyło ilość błonnika oraz zawartość składników mineralnych. Dodatkowo gorzkie kakao czyli bogactwo magnezu, chromu, żelaza oraz cynku. Tłuszcz w cieście stanowi jedynie masło orzechowe oraz serek mascarpone a nie masło czy olej. Bardzo zachęcam wszystkich do korzystania z przepisu i pieczenia takiego sernika zamiast zwykłego z lukrem i kruchym spodzie. Wyjdzie nam to na zdrowie.

Składniki na masę czekoladową:

  • szklanka kaszy pęczak
  • łyżeczka kurkumy
  • 4 łyżki stewii
  • pół szklanki kakao
  • 3 jajka
  • 200ml jogurtu naturalnego

Składniki na masę sernikową:

  • 400g serka mascarpone
  • 2 jajka
  • 2 łyżki stewii
  • 2 czubate łyżki masła orzechowego
  • 200ml jogurtu naturalnego
Dodatkowo do ozdoby gorzka czekolada oraz masło orzechowe

Sposób przygotowania:

Kaszę pęczak ugotuj w 2 szklankach wody z dodatkiem kurkumy. Odstaw do ostygnięcia. Do kaszy dodaj jajka, jogurt naturalny oraz stewię. Całość zmiksuj na gładką masę. Wymieszaj z kakaem. Wyłóż do foremki wysmarowanej olejem.
Serek mascarpone wymieszaj mikserem razem z jajkami, stewią, masłem orzechowym oraz jogurtem naturalnym. Tak przygotowaną masę sernikową wylej na czekoladowy spód.

Wstaw do nagrzanego piekarnika (180ºC) i piecz 40 minut. Na koniec posmaruj masłem orzechowym i posyp tartą gorzką czekoladą.




1 komentarz:

  1. Zrobiłam, udał się, bardzo smaczny. Dziękuję za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń