poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Cynamonowe naleśniki z jeżynami i ricottą


Składniki na naleśniki:

  • szklanka mleka
  • szklanka wody
  • jajko
  • 150g mąki
  • łyżka oleju rzepakowego
  • łyżka cukru
  • łyżeczka soli
  • łyżka cynamonu

Dodatkowo:

  • 200g jeżyn
  • 200g ricotty
  • 2 łyżki cukru
  • 200g jogurtu naturalnego

Sposób przygotowania:


Wszystkie składniki na naleśniki dokładnie zmiksować. Smażyć cienkie placki na patelni teflonowej. Ja nie używałam dodatkowego tłuszczu, ponieważ dodałam do ciasta łyżkę oleju. Naleśniki nie powinny przywierać do patelni. Odstawić do ostygnięcia.

Połowę ricotty wymieszać z łyżką cukru i 100g jogurtu naturalnego. Na naleśniki nałożyć czubatą łyżkę serka i rozsmarować, ułożyć parę jeżyn i zwinąć w rulonik. Aby naleśniki wyglądały efektywnie i bardzo oryginalnie można je pokroić i ułożyć na talerzu (jak na zdjęciu)

Pozostałą ilość ricotty, jogurtu, cukru i jeżyn zmiksować aby powstał gładki mus, którym uwieńczymy nasze naleśnikowe dzieło:-)


Smacznego!!!




4 komentarze:

  1. wyglada apetycznie... a skąd jezyny .. czy to specjalna wyprawa do lasu. jezyny sa dla mnie symbolem końca wakacji... takie nalesniki tylko moga osłodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno już naleśników nie jadłam... Najwyższa pora nadrobić :)
    Twoje kuszą ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile wychodzi sztuk ?

    OdpowiedzUsuń