wtorek, 7 marca 2017

Owsianka z masłem orzechowym i malinami, dobre źródło błonnika, magnezu, niacyny oraz wielu wielu innych.


Masło orzechowe jest dobrym źródłem białka, błonnika, witaminy E, Witaminy B3 i B5. Dodatkowo zawiera wiele minerałów takich jak mangan, magnez, fosfor, cynk, miedź oraz żelazo i cynk. Można używać je na wiele sposobów ale zazwyczaj jest dodatkiem do wielu potraw. Szczególnie dobrze sprawdza się w dietach wegetariańskich i wegańskich ponieważ jak już wcześniej wspomniałam jest bogatym źródłem białka. Tym razem mam zaszczyt przedstawić owsiankę z masłem orzechowym przekładaną malinami. Słono – słodka owsianka przekładana kwaskowatymi malinami to jak dla mnie świetne rozpoczęcie dnia.

Składniki na 2 porcje:

  • szklanka płatków owsianych
  • 2 szklanki mleka
  • 2 dojrzałe banany
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • 200g malin

Sposób przygotowania:


Płatki owsiane zalej mlekiem i zacznij gotować na małym ogniu. Wkrój banana i mieszaj do momentu kiedy owsianka będzie gęsta a banan się rozpadnie. Maliny rozgnieć widelcem. W szklance lub w pucharku nakładaj kolejno owsiankę, maliny, owsiankę i maliny. Smacznego!!!



1 komentarz: