czwartek, 14 kwietnia 2016

Dietetyczne burgery z kurczaka z sosem chrzanowym



Kolejna nowa zdrowsza odsłona, tym razem burgerów. Drobiowe z sosem chrzanowym, awokado oraz roszponką. Sos chrzanowy nadaje burgerom super orzeźwiającego smaku. Dodatkowo płynie z niego dużo innych zdrowotnych korzyści. Chrzan działa przeciwbakteryjnie, poprawia przemianę materii co pozwala na spalenie dodatkowych kalorii. Poza tym zawiera dużo witaminy C oraz w umiarkowanych ilościach sód, kwas foliowy.

Składniki na 4 sztuki:

  • 2 piersi z kurczaka
  • bułka pszenna
  • 100ml mleka
  • jajko
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Dodatkowo:

  • 4 bułki (ja użyłam bułek pełnoziarnistych)
  • dojrzałe awokado
  • łyżeczka chrzanu
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • łyżeczka miodu
  • roszponka
  • parę czerwonych ziemniaków na frytki

Sposób przygotowania:


Bułkę pokrój w kostkę i namocz ją w mleku, odstaw na 10 minut. Kurczaka pokrój na mniejsze kawałki i zmiksuj w blenderze. Dopraw solą, pieprzem oraz gałka muszkatołową. Następnie wymieszaj z namoczona bułka i uformuj 4 duże płaskie kotlety. Możesz je zgrillować lub usmażyć na patelni teflonowej z małą ilością oleju.

Bułkę przekrój na pół i lekko podpiecz w piekarniku, posmaruj z obu stron sosem chrzanowym (jogurt wymieszaj z solą, pieprzem, miodem i chrzanem) nałóż małą garść roszponki, następnie kotlecika drobiowego oraz pokrojone awokado.


Dodatkowo możesz przygotować frytki. Ja zrobiłam frytki z czerwonego ziemniaka. Pokroiłam je w paski, doprawiłam solą, papryką ostrą i obtoczyłam w oleju. Piekłam pół godziny w 180ºC



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz