wtorek, 24 grudnia 2013

Kapuśniaczki


Przepis na kapuśniaczki dostałam od śp. sąsiadki, Pani Janki. Kiedyś dostaliśmy od niej całą miskę, którą pochłonęliśmy w mgnieniu oka. Na szczęście zdradziła mi swój sekret jak je zrobić. Teraz ja chciałabym się podzielić z wami tym przepisem, gdyż uważam, że takimi rzeczami należy się dzielić by na stołach zawsze gościły takie pyszności.

Składniki:

  • 1kg mąki
  • 100g masła
  • 100g drożdży
  • około 300ml mleka 3,2%
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki cukru
  • kapusta kiszona (500g)
  • pieczarki (1kg)
  • masło (100g)
  • cebula (2szt)

Sposób przygotowania:

Mleko wymieszać z drożdżami, cukrem oraz solą. Mąkę wymieszać z masłem i połączyć z zaczynem. Dokładnie zagnieść ciasto, które powinno być miękkie (można dodać trochę mleka) i odstawić do wyrośnięcia na około 20 minut.
W tym czasie możemy przygotować farsz. Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na maśle. Dodajemy kapustę kiszoną i podsmażamy. Na drugiej patelni na łyżce oleju podsmażamy rozdrobnione pieczarki (ja starłam je na tarce o dużych oczkach). Podsmażamy a następnie mieszamy razem z kapustą. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Z ciasta formujemy kuleczki wielkości małej mandarynki i cienko rozwałkowujemy. Na środek nakładamy farsz i zwijamy. Końcówki przygniatamy widelcem oraz na wierzchu robimy parę dziurek. Pieczemy około 20 – 25 minut w 180°C.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz