wtorek, 17 września 2013

Mocno czekoladowe ciasto z cukinią


Bardzo lubię przemycać warzywa w różnych słodkościach. Zazwyczaj nie dominują w smaku a ciasto przez to jest wilgotne, o obniżonej kaloryczności o większej wartości odżywczej. Placek ten nie wymaga dużo pracy, wystarczy wymieszać składniki. Zadowolenie ze smaku  oraz zaskoczenie gwarantowane.



Składniki:


- mąka pełnoziarnista (2 szklanki)
- cukinia (3 szklanki)
- kakao (3/4 szklanki)
- cukier (1,5 szklanki)
- olej (szklanka)
- 4 jajka
- 2 gorzkie czekolady (o jak największej zawartości kakao, ja użyłam 70%)
- łyżka cynamonu
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżeczka sody oczyszczonej
- migdały (100g), opcjonalnie



Sposób przygotowania:


Jajka zmiksować z cukrem. Dodać proszek do pieczenia, sodę, cynamon, kakao, mąkę, olej i wszystko razem dokładnie wymieszać. Cukinię zetrzeć na tarce, czekoladę i migdały pokroić w małe kawałki i wrzucić do ciasta i wymieszać. Piec w 180˚C do suchego patyczka. Ja użyłam wąskiej blaszki i piekłam ciasto około godzinę.




7 komentarzy:

  1. czarne jak noc! wygląda kusząco :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Po takim ciescie nie ma wyrzutow sumienia, bo to przeciez jak salatka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zabieram się do czekoladowego z burakami od jakiegoś czasu:) Piękny kolor ma Twoje ciacho:) !

    OdpowiedzUsuń
  4. czekolada z cukinią, pomysł podoba mi się, spróbuję upiec, może zdążę ... sezon się kończy na cukinię, która jest rzeczywiście mało kaloryczna.... ciekawa jestem jakie ma wartości odżywcze ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukinia bogata jest w witaminy (C, B1, B2, PP, A) oraz minerały (wapń, fosfor, żelazo, potas). Poprawia przemianę materii, polepsza trawienie oraz ma właściwości zasadotwórcze czyli dzaiała odkwaszająco na organizm. Dodatkowo jest niskokaloryczna i lekkostrawna. Sezon na nią rzeczywiście już się kończy ale w większych marketach dostępna jest cały rok.

      Usuń
  5. Upieklam ciacho wczoraj. Ja tylko sprobowalam, bo jak dla mnie troszkę za słodkie. Ale rodzince BARDZO BARDZO smakuje i na pewno przepis na stałe zagości w mojej kuchni

    OdpowiedzUsuń